Elitegårdbutikker i cyberspace

Danmarks bedste gårdbutikker danner fælles front på nettet. Som et resultat af projektet »Oplevelsesøkonomi i primærproduktionen« lancerer deltagerne i projektet nu en fælles hjemmeside, en fælles facebook-side og en tilhørende app til iPhone og Android-telefoner.

Hjemmeside og app viser vej til gårdbutikker, der har det til fællles, at de tilbyder noget mere end bare salg af produkter – gårdbutikker, der tilbyder en oplevelse. Det kan fx være rundvisninger, kurser, smagninger,pop up-restauranter eller andre arrangementer, der gør gårdbutikken til noget særligt og er med til at stimulere produktionen af kvalitetsfødevarer og fremme lokal økonomi.

I 2013 er det gratis for gårdbutikker at være med på app og hjemmeside – det indebærer, at gårdbutikkerne bliver placeret på kortet, og at deres nyheder og kalender gøres tilgængelige på hjemmesiden og appen uden beregning. Hvis der i denne forsøgsperiode har vist sig at være øget besøg til gårdbutikkerne, skal der findes en økonomisk model, der gør projektet selvfinansierende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *